It is currently Thu Mar 21, 2019 5:42 pm



Reply to topic  [ 2 posts ] 
ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (ΕΝΕΚΑ ΑΦΙΞΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑ) 
Author Message
Μέλος Λέσχης
User avatar

Joined: Mon Jul 16, 2018 12:22 pm
Posts: 25
Unread post ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (ΕΝΕΚΑ ΑΦΙΞΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑ)
Image

Ζέσταμα Κινητήρα, μιας και τα πρώτα κρύα του χειμώνα έφτασαν ένα φλέγον ζήτημα στα πηγαδάκια των μοτοσυκλετιστών καθώς οι φθορές που έχει ο κινητήρας τα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του, μέχρι να φτάσει τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, είναι πιθανό να δημιουργήσουν πρόβλημα μελλοντικά.
Σχετικά με το πως πρέπει να ζεσταίνεις τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας σου ακολουθούν κάποιες συμβουλές σωστής διαδικασία ζεστάματος κινητήρα.

ΒΗΜΑ 1:
Είμαστε ήδη ντυμένοι, έχουμε φορέσει το κράνος, τα γάντια μας και βάζουμε το κλειδί στην κλειδαριά.Το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι ιδιοκτήτες είναι το «στατικό ζέσταμα» γι' αυτό μην αφήνεις τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ντυθείς, γιατί με χαμηλές στροφές δεν λιπαίνεται σωστά και οι φθορές είναι μεγάλες λόγω της βαρύτητας και της ακινησίας, τα λάδια στο εσωτερικό του κινητήρα γλιστρούν από τις επιφάνειες των μετάλλων προς τα κάτω, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αντιτριβική προστασία που παρέχουν. Πολλοί αναβάτες βάζουν αμέσως σε λειτουργία τον κινητήρα και τον αφήνουν να δουλεύει μέχρι να ετοιμαστούν. Με χαμηλές στροφές, όμως η πίεση του λαδιού είναι χαμηλή και δεν λιπαίνονται σωστά τα εξαρτήματα του κινητήρα, με αποτέλεσμα να φθείρονται από την τριβή.
Μην δουλεύεις τον κινητήρα όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη στο πλαϊνό σταντ, γιατί η αντλία δυσκολεύεται να στείλει το λάδι σε όλο το κύκλωμα λίπανσης με τη μοτοσυκλέτα πλαγιασμένη. Όταν αφήνουμε τη μοτοσυκλέτα στο πλαϊνό σταντ, τα ζεστά λάδια μαζεύονται στην κάτω αριστερή πλευρά των κάρτερ. Όταν κρυώσουν, γίνονται παχύρευστα και ρέουν με μεγαλύτερη δυσκολία και φυσικά αν είσαι μέσα σε κλειστό γκαράζ, ρουφάς τα πιο επικίνδυνα ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ καυσαέρια (και προκαλούν πρόσκαιρους πονοκεφάλους, αδιαθεσία, ζαλάδα κ.τ.λ.) Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μεγαλύτερο γίνεται το πρόβλημα. Αν η μοτοσυκλέτα διαθέτει κεντρικό σταντ, είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε αυτό, όταν σταθμεύουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν ο κινητήρας δουλεύει με την μοτοσυκλέτα ακινητοποιημένη στις 2000 – 2500 σ.α.λ., ζεσταίνεται γρήγορα μόνο το μπλοκ των κυλίνδρων, ενώ η κεφαλή με τις βαλβίδες και τους εκκεντροφόρους και τα κάρτερ με τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων παραμένουν κρύα. Αυτό δημιουργεί έντονη διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στα τμήματα και τα εξαρτήματα του κινητήρα, που σε ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν μέχρι και ρωγμές. Είναι καλό λοιπόν, όταν θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, η μοτοσυκλέτα να είναι σε όρθια θέση. Έτσι, είναι πιο εύκολο για την αντλία να στείλει το λάδι σε όλο το κύκλωμα λίπανσης και να έχουμε γρήγορη και ομοιόμορφη κατανομή της θερμοκρασίας.

ΒΗΜΑ 2: Καβαλάμε τη μοτοσυκλέτα, κλείνουμε το σταντ, γυρίζουμε τον διακόπτη, τραβάμε το τσοκ αν η μοτοσυκλέτα μας έχει τροφοδοσία με καρμπιρατέρ (αν είναι με ψεκασμό η ρύθμιση του μείγματος γίνεται αυτόματα). Κρατάς πατημένο τον συμπλέκτη τη στιγμή που βάζεις μπροστά τον κινητήρα, για να μη ζορίζεις τη μίζα και την μπαταρία. Όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη για καιρό, οι δίσκοι του συμπλέκτη μερικές φορές κολλάνε μεταξύ τους, επειδή τα ελατήρια τους πιέζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για να αποφύγουμε λοιπόν την πιθανότητα να μην έχει μπει σωστά η νεκρά και να χρειαστεί η μίζα να ζοριστεί για να τους ξεκολλήσει, κρατάμε τον συμπλέκτη και μετά πατάμε το κουμπί της μίζας. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνουμε το έργο της μίζας και κατ' επέκταση της μπαταρίας, αυξάνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής της.

ΒΗΜΑ 3: Αφού πάρει ο κινητήρας εμπρός δεν περιμένεις βάζεις 1η και ξεκινάς αμέσως, για να ζεσταθεί ο κινητήρας γρήγορα και ομοιόμορφα οδηγώντας ήρεμα με τον κινητήρα να δουλεύει μεταξύ 2500-4000 στροφών και αλλάζοντας ταχύτητες στο κιβώτιο κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες 30-70 km/h και προοδευτικά αυξάνουμε ρυθμό. Αναλόγως του ψύχους που επικρατεί ρυθμίζουμε το τσοκ σε όσες μοτοσυκλέτες έχουν καρμπυρατέρ. Συνήθως μετά από δύο-τρία λεπτά το κλείνουμε τελείως, ενώ στις μοτοσυκλέτες με ψεκασμό γίνεται αυτόματα και το καταλαβαίνεις επειδή πλέον το ρελαντί επανέρχεται σταδιακά σε φυσιολογικά επίπεδα.
Όταν η διαδικασία ζεστάματος του κινητήρα γίνεται εν κινήσει, τα λάδια ζεσταίνονται ταχύτερα καθώς συμπιέζονται από τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων και η πίεση του λαδιού στο κύκλωμα λίπανσης αυξάνεται, καθώς η αντλία λαδιού περιστρέφεται ταχύτερα απ΄οτι όταν ο κινητήρας δουλεύει κοντά στο ρελαντί, λιπαίνοντας αποτελεσματικότερα τους εκκεντροφόρους που είχαν στεγνώσει από λάδι όσο η μοτοσυκλέτα καθόταν παρκαρισμένη.Επιπλέον η ροή του αέρα στο σύστημα ψύξης του κινητήρα (κινούμαστε αρχικά με χαμηλές ταχύτητες 30-70 km/h και προοδευτικά αυξάνουμε ρυθμό) αποτρέπει την δυσανάλογη αύξηση της θερμοκρασίας στο μπλοκ του (των) κυλίνδρου (κυλίνδρων) και επιτυγχάνουμε ομοιογενή αύξηση της θερμοκρασίας σε όλα τα τμήματα του κινητήρα.

Πηγή : motomag.gr - mototriti.gr

_________________
YOU ONLY LIVE ONCE


Mon Dec 17, 2018 3:39 pm
Profile Send private message
Παλιός
User avatar

Joined: Thu Oct 28, 2010 4:54 pm
Posts: 2752
Location: Αγιος Δημήτριος, Αθήνα
Unread post Re: ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (ΕΝΕΚΑ ΑΦΙΞΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑ)
:goodpost:

Αντε μπας και σταματήσουμε να περιμένουμε να ανεβάσει μια παύλα στη θερμοκρασία για να ξεκινήσουμε. :wink

_________________
Χαρακτήρας είναι αυτό που κάνουμε όταν δεν μας βλέπει κανένας
Φραγκίσκος DL650 K5 - L2, DL1000 L7


Mon Dec 17, 2018 7:26 pm
Profile Send private message
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.