It is currently Wed Sep 26, 2018 6:38 am



Reply to topic  [ 1 post ] 
Power Commander "το μαγικό κουτί" 
Author Message
Φρέσκος
User avatar

Joined: Mon Jul 16, 2018 12:22 pm
Posts: 7
Unread post Power Commander "το μαγικό κουτί"
Το Power Commander
Image
είναι ενα προιόν που μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθει σε μια μοτοσικλέτα ανεξάρτητα από το επίπεδο βελτίωσής της. Από το πρωτο στάδιο που πλέον περιλαμβάνει εξάτμιση (τελικό ή ολόσωμο σύστημα), ένα ελεύθερο φίλτρο αέρα και προαιρετικά ένα σύστημα διαχείρισης του καυσίμου στον ψεκασμό, μέχρι και extreme βελτιώσεις που περιλαμβάνουν εκτεταμένες βλετιώσεις του κινητήρα.

Δυστυχώς ο κόσμος άρχισε να το θεοποιεί,το Power Commander πιστέυοντας το παραμύθι οτι θα κερδίσει ένα στάβλο άλογα τοποθετώντας το μαγικό κουτί. Είναι σημαντικό διαβάζοντας αυτό το κείμενο να καταλάβεις τις δυνατότητες της συσκευής, η οποία δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα σύστημα διαχείρισης καυσίμου, που συνδέεται σε σειρά με τον εργοστασιακό εγκέφαλο της μοτοσικλέτας σου και απλά αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τη διαχείριση του μίγματος και σε ορισμένες μοτοσικλέτες και το αβάνς, υπό όλες τις συνθήκες.

Το μοναδικό λοιπόν που κάνει το Power Commander είναι να διορθώνει όπου χρειάζεται το λόγο αέρα/καυσίμου, ο οποίος μπορεί να μην είναι τέλειος, είτε γιατί η μοτοσικλέτα βγήκε έτσι από το εργοστάσιο είτε γιατί διαταράχτηκε από τις επεμβάσεις μας.

Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Το πιο χρονοβόρο μέρος της διαδικασίας είναι να βγεί η σέλα και να σηκωθεί το μπροστινό μέρος του ρεζερβουάρ, για να έχεις πρόσβαση στα σημεια που χρειάζεσαι. Η πλεξούδα περνά κάτω από την σέλα και καταλήγει στη φίσα που ελέγχει την εργοστασιακή μπεκιέρα του Yamaha R1 (μοτοσικλέτα δοκιμής). Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να γεφυρώσεις τη φίσα με αυτές του P.C και ουσιαστικά έχεις ολοκληρώσει την τοποθέτηση του μαύρου κουτιού. Μαζί με το συμμάζεμα των καλωδιών, τη στερέωση του κουτιού με το ειδικό velcro κάτω από το σελάκι του συνεπιβάτη, τη σύνδεση του καλωδίου γείωσης στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, η διαδικασία κράτησε κάτι λιγότερο από 20 λεπτά.

Αποφασίσαμε να μην περάσουμε χάρτη στη μνήμη του P.C, ώστε να δυναμομετρήσουμε το R1 όπως ήταν αρχικά και στη συνέχεια να το μετρήσουμε στο δρόμο προτού κάνουμε οποιαδήποτε παρέμβαση.

Η πρώτη δυναμομέτρηση του R1 με ολόσωμη εξάτμιση Termignoni και το ελεύθερο φίλτρο της BMC έδειξε 152,14 Ps, μόλις 2 Ps απόκλειση από το δικό μας δυναμόμετρο, στο οποίο είχαμε μετρήσει 154,8 Ps σε διαφορετικές συνθήκες. Τόσο το Dynojet όσο και το Dynomet έδειξαν μια εξαιρετική καμπύλη ιπποδύναμης που δεν έχει πουθενά τρύπες, είναι ανηφορική και ομαλή μέχρι τον κόφτη. Φαίνεται το πάντρεμα των aftermarket προιόντων πέτυχε αφού δεν είναι απαραίτητο ότι θα έχεις με το πρώτο καλημέρα αυτή την ιδανική καμπύλη.

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Χωρίς τον κατάλληλο χάρτη, το κυνήγι του θησαυρού δεν έχει ποτέ καμια πιθανότητα επιτυχίας. Έτσι και εμείς ξεκινήσαμε να βρούμε τα κρυμμένα άλογα του Υamaha R1 περνώντας αρχικά στο Power Commander έναν από τους έτοιμους χάρτες στο CD που θα βρείτε στην συσκευασία. Υπάρχουν χάρτες για όλα τα μοντέλα και μάλιστα είναι αρκετά καλοδουλεμένοι, για να προσφέρουν μια αρχή για να βελτιώσεις κιάλλο την μοτοσικλέτα σου στο δυναμόμετρο.

Η λογική ήταν να δούμε ποιές αλλαγές θα κάνει στην απόδοση ένα έτοιμο map και στη συνέχεια να επεμβουμε με έναν χειροποίητο χάρτη, αν και εφόσον χρειαστεί.

Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό αν αναλογιστείς οτι ο χάρτης ήταν κονσέρβα, αφού η καμπύλη βελτιώθηκε από τις 6.500σαλ κατά περίπου 2 ίππους με κορύφωση τα 154,95 Ps που ήταν και η μεγαλύτερη ιπποδύναμη που έδειξε λίγο πριν τον κόφτη.

Κοιτώντας την καμπύλη το μοναδικό ψεγάδι που μπορώ να διακρίνω βρίσκεται ψηλά λίγο πριν τον κόφτη, όπου η δύναμη φθίνει σχετικά νωρίς, περίπου στις 12.000σαλ.

Το R1 ξανανέβηκε στο δυναμόμετρο μετά το πέρασμα του νεοβελτιωμένου χάρτη και το αποτέλεσμα ήταν μια μικρή βελτίωση στην μέγιστη ιπποδύναμη, η οποία πλέον έφτασε στα 155,25 Ps διατηρώντας έστω και για λίγο, λίγο ακόμη περισσότερη δύναμη ψηλά πριν τον κόφτη. Τελικά το απειροελάχιστο κέρδος ψηλά δεν ήταν επιθυμητό αφού στις χαμηλές στροφές η τελευταία μας προσπάθεια για να βελτιώσουμε την ήδη εξαιρετική καμπύλη είναι αισθητά πιο αδύναμη από την 2η δυναμομέτρηση που κάναμε με τον έτοιμο χάρτη.

Η απόφαση να διατηρήσουμε τον χάρτη του CD ήταν υποχρεωτική και αμέσως μετά έμενε να ρυθμίσουμε το shifter της Dynojet

Image

ώστε να συνεργαστεί με το Power Commander USB. Oρίσαμε στη μνήμη ότι θα αλλάξει σχέση λίγο πριν τον κόφτη για dragsterάδικη χρήση και ξεκινήσαμε για Θήβα...

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΞΕΡΕΙ.....

...Το μαύρο Yamaha είχε αισθητή διαφορά στο γκάζι, κυρίως στις μεσαίες στροφές και είχε πολύ εθιστικό ήχο. Μα το σημαντικότερο που έφερε το Power Commander ήταν η αίσθηση της δύναμης όταν κρατούσα το γκάζι εν μέρει ανοιχτό.[...] Το μήνυμα ήταν σαφές, το Yamaha είχε ξυπνήσει στις μεσαίες και καθάριζε ακόμα πιο γρήγορα τα μεγάλα νούμερα του στροφόμετρου.


Το κόστος για να αποκτήσεις το μαύρο κουτί είναι πολλα. Αν αναλογιστείς οτι θα χρειαστείς άλλα τοσα περιπου για να αποκτήσεις και το shifter της Dynojet τότε τα πράγματα ξεφεύγουν λιγάκι...εντάξει το shifter δεν είναι υποχρεωτικό...


Τώρα ξέρεις οτι το Power COmmander δεν είναι ένας τρόπος να κερδίσεις 10 Ps-αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ, αλλά ένα έξυπνο ηλεκτρονικό σύστημα που άν ρυθμιστεί από τον γνώστη, θα κάνει την μοτοσικλέτα σου καλύτερη, κερδίζοντας στη πορεία και 3 ίππους σε όλη την κλίμακα rpm.

Πηγη :motocikleta.gr

_________________
YOU ONLY LIVE ONCE


Tue Aug 21, 2018 11:17 am
Profile Send private message
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.