It is currently Thu Apr 02, 2020 5:51 am



Reply to topic  [ 1 post ] 
Eργασίες φροντίδας και συντήρησης της μοτοσυκλέτας 
Author Message
Μέλος Λέσχης
User avatar

Joined: Mon Jul 16, 2018 12:22 pm
Posts: 53
Unread post Eργασίες φροντίδας και συντήρησης της μοτοσυκλέτας
Image

Πως θα κρατήσετε την «καλή» σας σε άριστη κατάσταση; Δείτε απλές εργασίες φροντίδας που μπορείτε να κάνετε εύκολα στο γκαράζ σας τώρα!
Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε:

1. Φορτίζουμε την μπαταρία, επί και εκτός της μοτοσυκλέτας:
Η μπαταρία είναι η καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος της μοτοσυκλέτας, που εξασφαλίζει ότι η καλή μας θα πάρει εμπρός με την πρώτη, κάθε φορά. Πότε είναι καλύτερα να φορτίσουμε και να εξασφαλίσουμε την κατάσταση της από τώρα; Αν έχετε φορτιστή, αφαιρέστε την μπαταρία από την μοτοσυκλέτα και συνδέστε την στον φορτιστή, ο οποίος θα την διατηρήσει ζωντανή. Αν δεν έχετε, μην ξεχνάτε να βάζετε μπροστά την μοτοσυκλέτα κατά διαστήματα.

2.Μην την οδηγείτε, αλλά μην την αφήσετε σε ακινησία!
Θα μας πείτε, πως γίνεται αυτό; Είναι απλό: «Ρολάρετε» την μοτοσυκλέτα για κάποια μέτρα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, χωρίς να την οδηγήσετε. Η πρακτική αυτή αποφορτίζει τα ελαστικά από το βάρος της μοτοσυκλέτας στη στάθμευση και αποτρέπει την δημιουργία «επίπεδων σημείων» στο ελαστικό, που μετά επιδεινώνουν την συμπεριφορά του. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε σε αυτή την περίπτωση είναι να σηκώσετε και τους δύο τροχούς στον αέρα, με την χρήση κατάλληλων σταντ.

3.Κάνε το καλύτερο πλύσιμο μοτοσυκλέτας της ιστορίας:
Πλύνε την μοτοσυκλέτα… πολύ σχολαστικά, Κάνε τιε εξατμίσεις σου σαν καινούργιες: Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες κάποιων ετών και πάνω, οι λαιμοί της εξάτμισης είναι πιθανότατα σκουριασμένοι ή αρκετά βρώμικοι. Θα κάνετε μια εργασία που απασχολεί πολύ χρόνο ακόμη και σε ειδικά «πλυντήρια»! Οπλιστείτε μόνο με υπομονή και το ανάλογο καθαριστικό, αλλά και μπόλικο Scotch-Brite και ξεκινήστε το τρίψιμο. Θα περάσετε έτσι την ώρα σας και το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τον κόπο σας!

4. Καθάρισε και λάδωσε την αλυσίδα σου:
Η αλυσίδα της μοτοσυκλέτας είναι ένα κεφάλαιο της συντήρησης από μόνη της. Μια ακόμη εργασία που μπορεί να σας κάνει να περάσετε αρκετό χρόνο, η συντήρηση της αλυσίδας έχει 3 στάδια: Καθάρισμα, λάδωμα και σωστό τέντωμα. Ασχοληθείτε για κάποιες ώρες με την αλυσίδα και η διαφορά που θα δείτε όταν οδηγήσετε ξανά θα είναι μεγάλη!

5.Ελέγξτε τα πάντα, κρατήστε σημειώσεις!
Μια και η μοτοσυκλέτα σας δεν θα μετακινείται προς το παρόν, κάντε έναν σχολαστικό έλεγχο σε οτιδήποτε μπορεί να χρειάζεται συντήρηση ή προσοχή από μηχανικό. Τσεκάρετε τα φρένα σας: Τακάκια-σιαγόνες, κατάσταση δίσκων, κατάσταση υγρού και όλων των εξαρτημάτων του κυκλώματος. Ελέγξτε και αλλάξτε τα λάδια σας αν χρειάζεται. Τσεκάρετε το παραφλού στο κύκλωμα ψύξης. Ρίξτε μια ματιά στα φώτα και τα ηλεκτρικά σας και επισημάνετε τι χρειάζεται προσοχή.

6.Φρεσκάρετε τα πλαστικά και το χρώμα της μοτοσυκλέτας:
Αυτό μπορείτε να το κάνετε κάνοντας εργασία γυαλίσματος, με κερί ή γυαλιστικά προϊόντα. Δεν θα αναβαθμίσετε μόνο το φινίρισμα, αλλά και θα το προστατέψετε, με αυτό τον τρόπο. Παρομοίως, τα ματ και άβαφα πλαστικά μπορούν να ξαναέρθουν στην «ζωή» με ειδικά γυαλιστικά προϊόντα ή έλαια, που είναι διαθέσιμα.

7.Φρόντισε το σωστό «παρκάρισμα»:
Με αυτό εννοούμε, την κάλυψη της μοτοσυκλέτας με κουκούλα, για όποιον διαθέτει. Έτσι θα προστατεύσετε περαιτέρω την μοτοσυκλέτα από τον καιρό αλλά και όχι μόνο… Σκεφτείτε το συναίσθημα, όταν την ξεσκεπάσετε για βόλτα και την δείτε στην άριστη κατάσταση που την αφήσατε!

8.Φροντίστε το κράνος σας!
Αυτό είναι μια εργασία που αρκετοί μοτοσυκλετιστές παραβλέπουν. Το κράνος είναι προέκταση του κεφαλιού μας και πρέπει να παραμένει καθαρό. Πλύντε τα μαξιλαράκια και την εσωτερική επένδυση, καθαρίστε την ζελατίνα, περάστε όλο το κράνος από μια «γενική». Μια καλή ιδέα είναι, να το έχετε διαρκώς μέσα στο ειδικό του τσαντάκι.

9.Εφόσον μπορείτε προβείτε σε εργασίες συντήρησης.
Αν διαθέτετε την θέληση και τα εργαλεία η συντήρηση της μοτοσυκλέτας είναι «μεράκι» για πολλούς αλλα και μια μεγάλη ευκαιρία για ενασχόληση με την δίτροχη θεά σας, φυσικά πάντα με ασφάλεια!Τέτοιες εργασίες είναι :

1. Πίεση στα ελαστικά
Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών δεν γίνεται βέβαια μόνο στο συνεργείο της επιλογής μας, καθώς είναι κάτι που πρέπει να μπορούμε να κάνουμε και εμείς. Λάθος πίεση στα ελαστικά μπορεί να μεταφραστεί σε περίεργη έως και επικίνδυνη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας μας ακόμη και στην ευθεία και φυσικά σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Οπότε καλό είναι πριν από κάθε βόλτα, είτε αυτή είναι μικρή είτε μεγάλη, να τσεκάρουμε τα ελαστικά μας. Τέλος, ρίχνουμε μια προσεκτική ματιά στο βιβλίο του κατασκευαστή, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων προτείνονται διαφορετικές πιέσεις αν οδηγούμε μόνοι, με δεύτερο άτομο ή/και με αποσκευές.

2. Αλυσίδα
Η αλυσίδα της μοτοσικλέτας μας είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να φροντίσουμε πριν ξεκινήσουμε για κάποιο ταξίδι, κάτι που μπορούμε, τουλάχιστον έως ένα σημείο, να κάνουμε και μόνοι μας. Απαραίτητη είναι η ρύθμισή της, σε περίπτωση βέβαια που χρειάζεται κάτι τέτοιο, όπως και η λίπανσή της με το ανάλογο ειδικό σπρέι. Επίσης, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, έχουμε πάντα μαζί μας ένα σπρέι για αυτήν. Η πολλή ζέστη, η σκόνη και τα πολλά χιλιόμετρα που θα διανύσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, απαιτούν και συχνότερη λίπανση, ώστε να μη μειωθεί η διάρκεια της ζωής της.

3. Παραφλού
Πολύ σημαντικό σημείο για το service είναι και ο έλεγχος του παραφλού. Ειδικά, τώρα, τους πολύ ζεστούς μήνες του καλοκαιριού, ο κινητήρας θα κληθεί να λειτουργήσει σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες αρκετές φορές με πολύ μικρές ταχύτητες ή κοντά στο όριο της περιστροφής του (π.χ. προσπέραση). Οπότε, από θέμα ψύξης, τα πράγματα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ιδανικά για αυτόν. Σε περίπτωση που η στάθμη του έχει πέσει, καλό είναι να προχωρήσουμε στην αντικατάστασή του, ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο και το μοτέρ μας πάντα δροσερό.

4. Φίλτρο αέρα
Εξαιρετικά εύκολος είναι ο έλεγχος του φίλτρου αέρα στους περισσότερους τύπους μοτοσικλετών. Αναλόγως δε και από τον τύπο του, μπορεί να μην χρειάζεται καν αντικατάσταση, αλλά έναν απλό καθαρισμό. Ένα βρώμικο φίλτρο μπορεί να αυξήσει αισθητά την κατανάλωση της μοτοσικλέτας μας, κάτι που θα μας στοιχίσει αρκετά σε βενζίνη σε περίπτωση που διανύσουμε πολλά χιλιόμετρα. Αν κάνουμε αρκετή απόσταση στο χώμα, τσεκάρουμε την κατάστασή του και κατά την περίοδο του ταξιδιού μας.

5. Τακάκια
Τα τακάκια είναι ένα από τα βασικά σημεία που πρέπει να ελέγξουμε στη μοτοσικλέτα μας. Αν το υλικό της πάστας έχει μειωθεί αρκετά, καλό είναι να προχωρήσουμε στην αντικατάστασή τους, ακόμη και αν έχουν να μας δώσουν αρκετά χιλιόμετρα μέχρι να «τελειώσουν». Αυτό γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό, αν σκοπεύουμε να ταξιδέψουμε δικάβαλοι και φορτωμένοι με αρκετά πράγματα, λόγω του αρκετά μεγαλύτερου βάρους που θα φέρουμε μαζί μας, το οποίο συνεπάγεται και πολύ μεγαλύτερη φθορά της πάστας.

6. Λάδια & φίλτρο λαδιού
Δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά πράγματα για τη σημασία που έχουν τα λάδια για τον κινητήρα. Τα αλλάζουμε μαζί με το φίλτρο λαδιού, ώστε να μην έχουμε την έγνοια τους κατά την διάρκεια των διακοπών. Καλό είναι να τσεκάρουμε και τη στάθμη τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά την περίοδο των διακοπών μας, ειδικά αν έχουμε στην κατοχή μας μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού.

7. Μπουζί
Τα μπουζί παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Ο έλεγχός τους, λοιπόν, θεωρείται απαραίτητος πριν από ένα μεγάλο ταξίδι. Αν η αλλαγή τους δεν κριθεί απαραίτητη κατά τη συντήρηση της μοτοσικλέτας, καλό θα ήταν να πάρουμε μαζί μας ένα για κάθε κύλινδρο του μοτέρ, για παν ενδεχόμενο. Ούτως ή άλλως, ο χώρος που καταλαμβάνουν είναι ελάχιστος.

8.Ρουλεμάν τιμονιού:
Ένα ακόμη από τα σημεία στη μοτοσυκλέτα, που παραβλέπεται συχνά. Πόσο σημαντικά είναι τα ρουλεμάν τιμονιού; Πάρα πολύ! Πρόκειται για το σημείο που στηρίζει το εμπρός βάρος της μοτοσυκλέτας και δρα ως μέσον μετάδοσης των δυνάμεων από τον εμπρός τροχό στην μοτοσυκλέτα και αντίστροφα. Καθώς λοιπόν –προφανώς- τα ρουλεμάν αυτά καταπονούνται ιδιαίτερα, η φθορά τους θα γίνει σταδιακά αισθητή, ως «κλικαρίσματα» στο τιμόνι. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε να τα αλλάξουμε, αν μας παρουσιάσουν συμπτώματα «τελειώματος», καθώς κινδυνεύει η οδηγική συμπεριφορά του δίκυκλού μας.

Δεν ξεχνώ!
Όλα τα σωληνάκια της μοτοσικλέτας μας είναι ένα στοιχείο που συνήθως παραβλέπουμε να ελέγξουμε, επειδή τείνουμε να τα αλλάζουμε μόνο όταν βρίσκονται στο τέλος της ζωής τους. Καλό θα ήταν να ζητήσουμε από το μηχανικό μας να τα ελέγξει κατά τη διάρκεια της συντήρησης, καθώς το έμπειρο μάτι του θα εντοπίσει πολύ πιο εύκολα τυχόν ρωγμές στα σημεία που λυγίζουν ή φθορά στην επιφάνειά τους, που καθιστά την αντικατάστασή τους απαραίτητη.

Πηγή : mototriti.gr

_________________
YOU ONLY LIVE ONCE


Wed Mar 25, 2020 8:56 pm
Profile Send private message
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.