It is currently Thu Apr 02, 2020 6:28 am



Reply to topic  [ 1 post ] 
Κανόνες ασφαλείας για μοτοσικλετιστές 
Author Message
Μέλος Λέσχης
User avatar

Joined: Mon Jul 16, 2018 12:22 pm
Posts: 53
Unread post Κανόνες ασφαλείας για μοτοσικλετιστές
Image

Η οδήγηση, ως διαδικασία, χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα και απαιτεί διαρκή προσοχή. Κάθε οδηγός ανεξαρτήτου εμπειρίας και οδηγητικής δεινότητας οφείλει να διακρίνεται από συγκέντρωση την ώρα που βρίσκεται στους δρόμους με το όχημά του. Όπως είναι γνωστό, τα οδικά ατυχήματα «καραδοκούν» ανά πάσα στιγμή ανεξαρτήτου οχήματος ή οδηγού.

Παρόλα αυτά, οι μοτοσυκλέτες αποτελούν εξ ορισμού το πιο ευάλωτο όχημα στο δρόμο και η οδήγησή τους συνδέεται με αυξημένους κινδύνους, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα. Αυτό συμβαίνει καθώς, σε οποιαδήποτε σύγκρουση με τετράτροχο όχημα, είναι εγγυημένη η πρόκληση κάποιου μικροτραυματισμού στην καλύτερη περίπτωση. Συνεπώς, οι οδηγοί μοτοσυκλέτας οφείλουν να λαμβάνουν υπόψιν ορισμένους κανόνες και συμβουλές προκειμένου να κινούνται με ασφάλεια στα οδικά δίκτυα.

Ψυχολογικοί Παράγοντες

Αποτελεί γενικό κανόνα πως κάθε αναβάτης μηχανής αλλά και οποιουδήποτε τετράτροχου οχήματος, χρειάζεται να διακρίνεται από ηρεμία και διαύγεια, προτού ξεκινήσει την οδήγηση. Ένας οδηγός που μπορεί να είναι κουρασμένος, εκνευρισμένος ή ανίκανος να συγκεντρωθεί στην συγκεκριμένη διαδικασία, κρίνεται ακατάλληλος και είναι προτιμότερο να απέχει από επικείμενη οδήγηση. Οι έντονες συναισθηματικές καταστάσεις που μπορεί να βιώνει οδηγούν σε απόσπαση προσοχής, μείωση των αντανακλαστικών και αύξηση της πιθανότητας εμπλοκής σε κάποιο ατύχημα.

Μηχανολογικός Έλεγχος

Όπως και στα αυτοκίνητα, έτσι και στις μοτοσυκλέτες ένας τακτικός έλεγχος της μηχανής και των μηχανολογικών λειτουργιών είναι αναγκαίος. Ένας τυπικός μηχανολογικός έλεγχος διακρίνεται από τα ακόλουθα βήματα ελέγχου:

Φρένα
Ελαστικά
Φλας και φώτα μηχανής
Λάδι μηχανής (ποσότητα, πυκνότητα κτλ.)
Φθορές ή ζημιές (καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες κτλ.)
Τοποθέτηση στο δρόμο και ορατότητα

Οι μηχανές, όντας περικυκλωμένες από μεγαλύτερα και πιο ογκώδη οχήματα στους δρόμους, πολλές φορές δεν γίνονται αντιληπτές από τους άλλους οδηγούς και συνεπώς μπορεί να προκληθεί σοβαρό ατύχημα. Για τον λόγο αυτό, είναι καλό οι αναβάτες των μοτοσυκλετών να αποφεύγουν τις λεγόμενες «τυφλές γωνίες» των αυτοκινήτων. Επιπρόσθετα, χρειάζεται να παραμένουν σε εγρήγορση στην περίπτωση που ο οδηγός του τετράτροχου οχήματος δεν έχει αντιληφθεί την ύπαρξή τους και προβεί σε κάποια απότομη κίνηση. Τέλος, η προτίμηση ανακλαστικών λεπτομερειών στα ρούχα, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, μπορούν να συμβάλλουν στην αποφυγή κάποιου οδικού ατυχήματος.

Προστασία

Τελευταίος αλλά και πιο κρίσιμος παράγοντας είναι ο προστατευτικός εξοπλισμός που σε κάθε περίπτωση πρέπει να φοράει ο αναβάτης. Ο εξοπλισμός αυτός συντίθεται ανάλογα και από τον κυβισμό της μηχανής από:

Κράνος
Γάντια με σκληρή επένδυση
Παντελόνι αντοχής που θα σας προστατέψει σε περίπτωση πτώσης
Ειδικό τζάκετ με σκληρή επένδυση

Η μηχανή, όπως γίνεται αντιληπτό, αποτελεί όχημα αυξημένης επικινδυνότητας. Κάθε σύγκρουση ήπια ή σοβαρή, με υψηλή ή χαμηλή ταχύτητα μπορεί να αποβεί μοιραία. Κάθε αναβάτης οφείλει να ακολουθεί τους προαναφερόμενους κανόνες ασφαλείας, προκειμένου να διασχίζει με ασφάλεια τους δρόμους.

Πηγή : spartan.gr

_________________
YOU ONLY LIVE ONCE


Tue Mar 10, 2020 9:02 am
Profile Send private message
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.