It is currently Sun Jul 12, 2020 1:16 pm



Reply to topic  [ 1 post ] 
Aρετές που μπορούν να σε κάνουν καλύτερο μοτοσυκλετιστή!! 
Author Message
Μέλος Λέσχης
User avatar

Joined: Mon Jul 16, 2018 12:22 pm
Posts: 64
Unread post Aρετές που μπορούν να σε κάνουν καλύτερο μοτοσυκλετιστή!!
Image

Η μοτοσυκλέτα είναι ένα όχημα αρκετά πολύπλοκο στην οδήγηση, η οποία απαιτεί ένα σετ δεξιοτήτων που δεν αποκτούνται εν μια νυκτί - όπως είναι φυσικό άλλωστε, με κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε αναβάτης θέλει να ξεχωρίζει και να γίνει ο καλύτερος και πολλοί αναβάτες, δυστυχώς, συνδέουν αυτή την «ανωτερότητα» με λάθος χαρακτηριστικά. Η αλήθεια όμως είναι ότι ένας έμπειρος και καλός αναβάτης, χαρακτηρίζεται από μια σειρά γεγονότων τα οποία, αν κάθε αναβάτης ενστερνιστεί, αυτόματα θα γίνει καλύτερος. Ας δούμε λοπόν ποια είναι αυτά.

1) Ψυχραιμία:
Οι έμπειροι αναβάτες δεν ενθουσιάζονται και πολύ… Ακόμα και αν οδηγούν ένα «εργαλείο» που θα οδηγούσε έναν λιγότερο έμπειρο και ίσως πιο…θερμόαιμο αναβάτη, σε ντελίριο! Φυσικά, αυτό είναι ένα καλό χαρακτηριστικό: Η μοτοσυκλέτα απαιτεί συγκέντρωση και καθαρό μυαλό. Εάν ο ενθουσιασμός επικρατήσει, τα λάθη έιναι αρκετά κοντά! Το ίδιο ισχύει και για αντίστροφα συναισθήματα, όπως θυμός και απογοήτευση. Για αυτό ο έμπειρος αναβάτης και η ψυχραιμία του, κάνουν τη διαφορά στο δρόμο.

2) Γρήγορη σκέψη:
Ένας καλός μοτοσυκλετιστής βρίσκεται πάντα ένα η δύο βήματα μπροστά από την κατάσταση. Ξέρει να αξιολογεί μια κατάσταση πολύ νωρίς και μπορεί να «σκανάρει» το δρόμο ταχύτατα. Μια δεξιότητα η οποία αποκτάται με τον καιρό και οδηγεί σε μια πολύ ασφαλέστερη οδήγηση.

3) Ένστικτο:
Όσο περίεργο και να φαίνεται, οι αυτόματες αντιδράσεις σε μια κατάσταση άμεσης απειλής παίζουν ζωτικό ρόλο στην οδήγηση ενός αναβάτη. Εδώ όμως πρέπει να επισημάνουμε το εξής: Οι εν λόγω αυτόματες αντιδράσεις προέρχονται από χρόνια εξάσκησης και πείρας. Ένας έμπειρος αναβάτης θα αποφύγει μια απότομη μανούβρα ενός άλλου χρήστη του δρόμου, μια πόρτα που άνοιξε ή ένα αντικείμενο που βρέθηκε μπροστά του, χωρίς να σκεφτεί τι πρέπει να κάνει και άρα να χάσει χρόνο.

4) Υπομονή:
Ζωτική αρετή για την επιβίωση μέσα στις πόλεις! Ο καλός αναβάτης πρέπει να είναι οπλισμένος με αρκετή από αυτή. Τόσο για την αντιμετώπιση μποτιλιαρίσματος και… κάθε λογής ατοπημάτων από ασυνείδητους, όσο και έξω από την πόλη: Για παράδειγμα, την επιλογή της σωστής στιγμής για μια προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο. Πολλοί αναβάτες κυριεύονται από την βιασύνη τους σε τέτοιες συνθήκες, πολλές φορές με κακά αποτελέσματα.

5) Ταπεινοφροσύνη:
Ένας έμπειρος και καλός μοτοσυκλετιστής δεν ενδιαφέρεται να επιδείξει τα «κατορθώματα» και τις ικανότητές του. Γνωρίζει ότι οδηγεί ένα όχημα το οποίο μπορεί να αποδειχθεί εν δυνάμει επικίνδυνο, ξέρει πότε μπορεί να πιέσει τον εαυτό του και πότε όχι και μένει έξω από… συζητήσεις της καφετέριας. Ο καλός αναβάτης δεν κοιτά να το δείξει, παρά να το κάνει.

6) Ποικιλία:
Ένας αναβάτης που είναι καλός μόνο σε κάτι συγκεκριμένο, δεν είναι απαραίτητα και καλός αναβάτης. Η ικανότητα ενός μοτοσυκλετιστή να είναι εξίσου καλός και οδηγικά σωστός μέσα στην πόλη, όσο και σε ένα μεγάλο ταξίδι είτε και σε μία πίστα, είναι ένα στοιχείο ακόμα που ξεχωρίζει κάποιους, από κάποιους άλλους. Μην ξεχνάμε ότι κάθε διαφορετική εμπειρία, μας αφήνει και κάτι, που μπορεί να είναι χρήσιμο οποιαδήποτε στιγμή!

7) Εξάσκηση:
Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως. Ο συνειδητοποιημένος αναβάτης γνωρίζει ότι η συνεχής εξάσκηση στις ικανότητες του, θα τις διατηρήσει αιχμηρές και λειτουργικές, και δεν επαναπαύεται.

8) Διάβασμα!
Ναι, είναι εξαιρετικά σημαντικό και φυσικά, όχι μόνο για τον μοτοσυκλετισμό! Ένας καλός αναβάτης ενδιαφέρεται να μάθει την μοτοσυκλέτα του, τον εξοπλισμό του, την σωστή οδήγηση, γενικότερα οτιδήποτε θα τον κάνει καλύτερο. Και τέτοιους αναβάτες τους βρίσκουμε να… διαβάζουν πολλά εγχειρίδια, διαφημιστικά φυλλάδια, άρθρα ειδησεογραφίας και πόσα άλλα.

9) Συχνότητα οδήγησης:
Αλλος ένας σημαντικός παράγοντας, που μπορεί να κάνει έναν έμπειρο αναβάτη να… σκουριάσει ή έναν αρχάριο αναβάτη να ανοίξει τα μάτια του! Ο χρόνος που επενδύει κανείς σε μια μοτοσυκλέτα και την οδήγησή της, είναι σημαντικός και φυσικά, είναι μία από τις μονάδες μέτρησης της εμπειρίας, που επαγωγικά μας οδηγεί στα…

10) Χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα.
Το σημαντικότερο στοιχείο, όλης της λίστας! Τα χιλιόμετρα ισούνται με χρόνο στο δρόμο, άρα με έκθεση σε κάθε συνθήκη. Η πραγματική εκπαίδευση κάθε αναβάτη συντελείται εκεί. Ένας έμπειρος αναβάτης έχει πολλά χιλιόμετρα στην πλάτη του και έχει συναντήσει πάρα πολλές καταστάσεις, γεγονός που του χαρίζει την δυνατότητα να ξέρει πως θα αντιδράσει, ανάλογα. Ειδικά αν τα χιλιόμετρα αυτά έχουν γίνει σε ποικίλες συνθήκες, η εμπειρία είναι ακόμα πιο πολύτιμη. Για αυτό, αν θέλετε να γίνεται καλύτεροι αναβάτες…να οδηγείτε όσο το δυνατόν περισσότερο!

Ας δούμε τώρα ποιο είναι το ένα σημείο που, αν διορθώσει κάθε αναβάτης, θα γίνει επιτόπου καλύτερος και μάλιστα κατά…πολύ!

Η οδήγηση της μοτοσυκλέτας, για να τελειοποιηθεί, χρειάζεται χρόνια εξάσκησης και οδηγικής πείρας όπως αναφέραμε και πριν.
Υπάρχει όμως ΕΝΑ σημείο, το οποίο, αν ο αναβάτης μάθει γρήγορα να «χειρίζεται», θα αισθανθεί μια τρομακτική βελτίωση από την πρώτη κιόλας μέρα. Ποιο είναι αυτό; Φυσικά, το βλέμμα!

Όση «τοποθέτηση σώματος» χεριών-ποδιών, μοτοσυκλέτας στις γραμμές και αν μελετήσει ένας αναβάτης, αν δεν τοποθετεί σωστά τα μάτια του, δεν κάνει τίποτα! Στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, ισχύει ο κανόνας «κοίτα εκεί που θέλεις να πας, αλλιώς θα πάς εκεί που κοιτάς» Αυτό είναι κάτι που όλοι οι έμπειροι αναβάτες μοτοσυκλέτας γνωρίζουν, αλλά πολλοί αρχάριοι αγνοούν και οδηγούνται σε λάθη.

Πως λοιπόν, μπορεί κανείς να εξασκήσει το βλέμμα του; Αρχικά, πρέπει να «κοιτάει εκεί που θέλει να πάει», το οποίο μεταφράζεται σε ανοιχτό, βαθύ βλέμμα στις στροφές και ευρύ πεδίο όρασης στις ευθείες. Αμέσως η αυτοπεποίθηση αλλά και η σιγουριά του αναβάτη πηγαίνουν σε άλλα επίπεδα, ενώ βελτιώνεται και η αντίληψη του χώρου και της ταχύτητας. Μην ξεχνάμε ότι το μάτι είναι το πιο ισχυρό αισθητήριο όργανο του ανθρώπου και, ασυναίσθητα, κατά την οδήγηση μοτοσυκλέτας, το που κοιτάμε επηρεάζει ΑΜΕΣΑ το που κατευθύνουμε την μοτοσυκλέτα. Σκεφτείτε περιπτώσεις μιας λακούβας ή ενός ξαφνικού εμποδίου, όταν το ξάφνιασμα ή και ο πανικός μας «κλειδώνουν» το βλέμμα στον κίνδυνο, οδηγώντας μας όμως…καταπάνω του!

Ακόμη, μια σημαντική τεχνική που πρέπει κάθε αναβάτης να αναπτύξει, είναι να μπορεί να προσέχει το περιβάλλον του, χωρίς να αποσπά τα μάτια από τον στοχο τους. Αυτό, σαν παράδειγμα είναι το εξής: Στο χώρο που βρίσκεστε, εστιάστε το βλέμμα σας σε ένα σημείο. Κατόπιν, εστιάστε την προσοχή σας σε διάφορα σημεία του χώρου-χωρίς όμως, να κουνήσετε τα μάτια σας. Μακροπρόθεσμα, αυτή είναι μια τεχνική που κάνει την οδήγηση της μοτοσυκλέτας ακόμη πιο ακριβή και ασφαλή, καθώς επιτρέπει στον αναβάτη να έχει καλύτερη επίγνωση του δρόμου, χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το σημείο που κοιτάει.

Δοκιμάστε να εξασκησετε το βλέμμα σας... και η βελτίωση που θα δέιτε είναι, απλά, τεράστια.

Πηγή : mototriti.gr

_________________
YOU ONLY LIVE ONCE


Mon Jun 22, 2020 12:03 pm
Profile Send private message
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.