Switch to full style
Tips and tricks
Post a reply

Πίσω φρένο στο χέρι: Βελτίωση ή...βλασφημία;

Thu Jan 28, 2021 3:26 pm

Image

Μήπως τελικά, είναι καλύτερο το πίσω φρένο στο χέρι, ακόμα και στις μοτοσυκλέτες; Με τα αυτόματα κιβώτια προ των πυλών, θα θέλατε να δείτε μια τέτοια αλλαγή;
Στην μοτοσυκλέτα, έχουμε συνηθίσει εδώ και δεκαετίες να χειριζόμαστε το πίσω φρένο με το πεντάλ του δεξιού μας ποδιού, μια διάταξη την οποία αποδέχθηκαν και μοιράστηκαν όλοι οι κατασκευαστές. Στον αντίποδα και στα scooters, τα φρένα βρίσκονται πάντα στις δύο μανέτες, από την στιγμή που η CVT μετάδοση διαδόθηκε και έτσι, δύο έντονα διακριτές «σχολές» δημιουργήθηκαν. Όμως εν έτει σχεδόν 2020, μπορούμε να αποκλείσουμε την διασταύρωση τους; Και ποια από τις δύο επιλογές είναι, αλήθεια, καλύτερη;

Όποιος έχει εμπειρία και από τα δύο είδη οχήματος, θα απαντήσει εύκολα ότι με το πίσω φρένο στο χέρι (άρα, σε μανέτα) το φρενάρισμα είναι καλύτερο. Και αυτό είναι απολύτως λογικό: Με το χέρι, έχεις πολύ καλύτερο έλεγχο αλλά και αίσθηση του τι κάνεις και η πέδηση γίνεται πιο αποτελεσματική. Στην μοτοσυκλέτα, όλα αυτά τα χρόνια, η ύπαρξη του συμπλέκτη, που απαιτεί επίσης λεπτούς και ακριβείς χειρισμούς, έχει εμποδίσει την «άνοδο» του πίσω φρένου σε χειροκίνητο μοχλό. Μήπως όμως αυτό ήρθε η ώρα να αλλάξει, αφού είναι καλύτερο;

Αρκετοί αγωνιζόμενοι μάλιστα, χρησιμοποιούν έλεγχο φρένου στο αριστερό χέρι, είτε με εξτρά μανέτα είτε με χειριστήριο αντίχειρα. Κάτι δεν ξέρουν λοιπόν, αυτοί; Σίγουρα, αλλά ας μην ξεχνάμε τις διαφορετικές ανάγκες ενός αγωνιζόμενου που κάνει συνεχώς μικροχειρισμούς και κυνηγά το τελευταίο δευτερόλεπτο, με αυτές ενός καθημερινού αναβάτη που απλά επιδιώκει ασφαλές σταμάτημα.

Κάτι που θα μπορούσε να φέρει αυτή την αλλαγή στην μοτοσυκλέτα, είναι μια πιθανή διάδοση των αυτόματων κιβωτίων, που θα εξοστρακίσει την μανέτα του συμπλέκτη αφήνοντας χώρο για αντλία φρένου. Όμως, στα λίγα παραδείγματα αυτόματων μοτοσυκλετών, αυτό δεν έγινε: Το πίσω φρένο παρέμεινε σε πεντάλ, ενώ η αριστερή χειρολαβή έμεινε… ορφανή. Βλέπετε, συνήθειες και στάνταρ δεκαετιών είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν.

Αυτό που αλλάζει ακόμα πιο δύσκολα, ωστόσο, είναι… ο μέσος αναβάτης, ο οποίος συνδέει πολλές φορές τις αλλαγές με «αμαύρωση της αυθεντικότητας» στην μοτοσυκλέτα και «αλλοίωση της ταυτότητας» της! Μπορεί σε κάποιους να ακούγεται αστείο, μια μεγάλη μερίδα αναβατών όμως θεωρεί ότι η… πραγματική μοτοσυκλέτα, έχει το πίσω φρένο στο πόδι και μόνο! Για να μην περάσουμε στην άλλη όχθη, αναφερόμενοι σε αναβάτες που χαρακτηρίζουν το φρένο στην μανέτα υποτιμητικά, ως χαρακτηριστικό των scooters… όλοι ξέρουμε ότι αυτά συμβαίνουν!

Πηγή : mototriti.gr
Post a reply