Σε «χώρα τον διοδίων» έχει μετατραπεί η Ελλάδα, καθώς εκτός από τους δεκάδες υφιστάμενους σταθμούς, αρκετά είναι αυτά που αναμένεται να προστεθούν μέσα στους επόμενους μήνες.

Σήμερα στο οδικό δίκτυο της χώρας υπάρχουν περί τους 100 σταθμούς διοδίων (μετωπικοί αλλά και πλευρικοί), ενώ επιπλέον 22 σταθμοί προβλέπεται ότι θα εγκατασταθούν στην Εγνατία Οδό στο πλαίσιο της παραχώρησης της.

Τα έσοδα από τα διόδια που εισπράττουν οι Όμιλοι που έχουν την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας ενός οδικού άξονα, διατίθονται αφενός μεν για το κόστος συντήρησης και λειτουργίας και αφετέρου για την εξυπηρέτηση των δανείων και για την επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων των παραχωρησιούχων.

Δεκάδες είναι οι ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή για το υψηλό κόστος των διοδίων στην χώρας μας, το οποίο αναγκαζόταν να πληρώνουν οι οδηγοί ακόμη και πριν την παράδοση των νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, κινούμενοι σε δρόμους – καρμανιόλες.

Αυτό που υποστηρίζουν τα στελέχη του Υπουργείου, είναι το ύψος των διοδίων των νέων οδικών αξόνων που έχει συμβατικά προκαθοριστεί για όλη την 30ετή περίοδο παραχώρησης είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη.

Υποστηρίζουν δε, ότι στην Ελλάδα τα διόδια κοστίζουν 6.5 λεπτά ανά χιλιόμετρο ενώ στην Πορτογαλία κινούνται στο επίπεδο των 8.9 λεπτών ανά χιλιόμετρο στην Γαλλία 8.5, στην Ισπανία 11.2, στην Ιταλία 6.7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Έρχονται τα ηλεκτρονικά διόδια 

Η συνέχεια  ΕΔΩ