10 σημεία χειμερινού ελέγχου

Αν και ο χειμώνας είναι ήπιος γενικότερα στην χώρα μας, είναι πολύ γνωστό ότι τα «ξεσπάσματά» του μπορεί να είναι πολύ ισχυρά και οι θερμοκρασίες πολύ χαμηλές, ειδικά όταν μιλάμε για τα βορειότερα μέρη της Ελλάδας! Τι λοιπόν πρέπει να προσέξουμε, εμείς οι αναβάτες, με την αυγή του Δεκεμβρίου,αλλά και να ελέγξουμε στην μοτοσυκλέτα μας;

  1. Μπαταρία και σύστημα φόρτισης: Λίγα είναι τα πράγματα που εκνευρίζουν αλλά και «κόβουν τα πόδια» σε έναν αναβάτη, από μία νεκρή μπαταρία. Καλό είναι να ελέγξουμε την τάση της, την ηλικία της αλλά και το αν το σύστημα φόρτισης λειτουργεί σωστά και, αν χρειάζεται, να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες.
  2. Τα λάδια του κινητήρα μας: Η καλή κατάσταση του λιπαντικού του κινητήρα είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχρή εκκίνηση, κατά την οποία το μοτέρ ταλαιπωρείται αρκετά. Βεβαιωνόμαστε ότι τα λιπαντικά μας δεν χρειάζονται αλλαγή, αλλά και ότι είναι του σωστού τύπου.
  3. Τα ελαστικά μας: Τώρα είναι που τα χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ! Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα λάστιχά μας είναι σε καλή κατάσταση, δεν χρειάζονται αλλαγή, αλλά και ότι έχουν τις σωστές πιέσεις ανά πάσα στιγμή. Μόνο αυτά μας εξασφαλίζουν την σωστή μας επαφή με το δρόμο.
  4. Φρένα: Το σύστημα των φρένων πρέπει να λειτουργεί άψογα. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα μέρη τους είναι σε καλή κατάσταση, αλλά και ότι τα υγρά τους δεν χρειάζονται αλλαγή, καθώς τα τελευταία απορροφούν υγρασία από την ατμόσφαιρα και η σύστασή τους καταστρέφεται.
  5. Τα μπουζί μας: Ένα φθαρμένο μπουζί μπορεί να δυσκολέψει πολύ την ψυχρή εκκίνηση, ενώ αντίθετα το φρέσκο την εξασφαλίζει κάθε στιγμή. Εξετάζουμε αν τα μπουζί μας χρειάζονται αντικατάσταση και προβαίνουμε σε αυτή, αν είναι απαραίτητο.
  6. Τα φωτιστικά μας σώματα: Είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας, σε συνθήκες βροχής ή ομίχλης, να βλέπουμε αλλά και να μας βλέπουν σωστά. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα φώτα και τα φλας μας λειτουργούν απρόσκοπτα και ότι είναι σωστά ρυθμισμένα.
  7. Την λειτουργία του θερμοστάτη του μοτέρ: Μια λεπτομέρεια που πολλοί από εμάς ούτε που την προσέχουμε, είναι η περίπτωση ο θερμοστάτης μας να έχει κολλήσει ανοιχτός. Αυτό μπορούμε να το προσέξουμε όταν, μετά από αρκετή ώρα λειτουργίας του κινητήρα, η θερμοκρασία του έχει ανέβει από ελάχιστα έως καθόλου. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να αλλάξουμε τον θερμοστάτη του κινητήρα, καθώς ο τελευταίος δεν έρχεται στην θερμοκρασία λειτουργίας του και είναι πιθανόν να υποστεί ακόμη και ζημιές.
  8. Σημεία πιθανής διάβρωσης: Ελέγχουμε την περίμετρο της μοτοσυκλέτας μας για πιθανά σημεία σκουριάς ή διάβρωσης και προβαίνουμε σε απαραίτητα μέτρα, αν τα εντοπίσουμε.
  9. Αν έχουμε θερμαινόμενο εξοπλισμό στην μοτοσυκλέτα μας, εξετάζουμε αν λειτουργεί σωστά.
  10. Είναι καλό να εξασφαλίσουμε την προστασία της μοτό από τα καιρικά φαινόμενα, προμηθευόμενοι κάποιο κάλυμμα ή σταθμεύοντάς την σε κλειστό χώρο αν αυτό είναι εφικτό.