Πηγή : mototriti.gr

Πιο ήσυχα, φιλικότερα προς το περιβάλλον, πιο ανθεκτικά σε βάθος χρόνου αλλά και πιο ασφαλή θα είναι τα δίκυκλα που συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές Euro 4. Θα είναι όμως και πιο ακριβά. Είναι αυτό το τέλος του φτηνού δίκυκλου;

Έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν για τις προδιαγραφές Euro 4 και τις πολλές και σημαντικές αλλαγές που φέρνουν στον χώρο των δύο τροχών γι αυτό και δεν πρόκειται να σας κουράσουμε με τεχνικές λεπτομέρειες.
 
Για όσους δεν τις γνωρίζουν ωστόσο να πούμε ότι επηρεάζουν όχι μόνο τις προδιαγραφές ρύπων αλλά και άλλα σημεία ενός δίκυκλου, με στόχο αυτό να ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και την ίδια στιγμή να είναι πιο ασφαλές και αξιόπιστο σε βάθος χρόνου. Από 1/1/2017, κάτω από τα 125 κ.εκ. το συνδυασμένο σύστημα πέδησης γίνεται υποχρεωτικό, για τα μοντέλα που ταξινομούνται στην χώρα μας, ενώ πάνω από αυτή τη χωρητικότητα το δίκυκλο πρέπει να έχει ABS. Το καρμπυρατέρ μας αποχαιρετά οριστικά για χάρη του ψεκασμού, ενώ σημαντικές είναι και οι αλλαγές στα συστήματα εξαγωγής ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν τα δίκυκλα στις νέες προδιαγραφές ρύπων που βρίσκονται περίπου στο μισό σε σχέση με τις Euro 3. Παράλληλα εφαρμόζονται σε όλα τα δίκυκλα τα φώτα ημέρας. 
 
Επιπλέον οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να αποδείξουν ότι τα δίκυκλά τους παράγουν τους ίδιους ρύπους ακόμη και μετά από πολλά χιλιάδες χιλιόμετρα (έως και 35.000 για τα μεγαλύτερου κυβισμού!), κάτι που σημαίνει ακόμη πιο προσεκτική σχεδίαση του κινητήρα και των περιφερειακών του με στόχο τη σταθερή απόδοση στο πέρασμα του χρόνο και κατά συνέπεια την αυξημένη αξιοπιστία.
 
Νέοι πιο εξελιγμένοι καταλύτες, επιπλέον φώτα, περισσότερος χρόνος έρευνας και εξέλιξης για τους κινητήρες, αναβαθμισμένα συστήματα πέδησης υποχρεωτικά για όλους. Όλα αυτά σημαίνουν πολύ απλά έξτρα κόστος. Στα μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα όλα αυτά θα αυξήσουν το τελικό κόστος. Σε σχέση με το συνολικό ποσό, το ποσοστό είναι σαφώς πιο μικρό. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα η διαφορά μπορεί να είναι ανεπαίσθητη αφού υπάρχουν ήδη μεγαλύτερου κυβισμού scooter και μοτοσικλέτες που είναι ήδη Euro 4 είτε έχουν σχεδιαστεί για να προσαρμοστούν εύκολα σε αυτές τις προδιαγραφές, τώρα που ήρθε η ώρα.
 
Τι γίνεται όμως με τα δίκυκλα έως 125 κ.εκ.; Στην ελληνική αγορά υπάρχουν πολλά παραδείγματα με ιδιαίτερα προσιτές τιμές που δεν ξεπερνούν τα 2.000 ευρώ. Είναι αυτά τα δύκικλα, τα μικρά scooter και τα παπιά, που δίνουν πραγματικά  τη δυνατότητα, σε όποιον θέλει να αποκτήσει το δικό του φτηνό μεταφορικό μέσο για να κάνει τη δουλειά του. Με μια πρόχειρη αλλά βάσιμη εκτίμηση των συστημάτων που θα προστεθούν, η τιμή των εν λόγω δικύκλων ενδέχεται να αυξηθεί κατά 200-400 ευρώ, κάτι αποτελεί αύξηση της τάξης από 10% έως 30% ανάλογα και το πόσο προσιτό είναι το μοντέλο αρχικά.
 
Σίγουρα αρκετοί κατασκευαστές δεν θα μπουν στη διαδικασία αναβάθμισης των μοντέλων τους με ενδεχόμενο πολλά από τα ιδιαίτερα προσιτά δίκυκλα που βρίσκονται σήμερα στην αγορά να εξαφανιστούν τα επόμενα δύο χρόνια. Τα υπόλοιπα λογικά θα ακριβύνουν για να παραμείνουν στο παιχνίδι.
 
-Εσείς πως πιστεύετε ότι θα επηρεάσουν την αγορά οι νέες προδιαγραφές; 
-Θα εκλείψουν από την αγορά τα πολύ προσιτά δίκυκλα που μπορεί να βρει κάποιος αυτή τη στιγμή;
-Θα ανέβει η ποιότητα του δικύκλου που φτάνει τελικά στον χρήστη;
-Θα ανταποκριθούν οι κατασκευαστές σε αυτή την ανάγκη που ενδέχεται να προκύψει στην αγορά παράγοντας εκ νέου πολύ προσιτά δίκυκλα;
Πηγή: Mototriti.gr