Μετά από 70 χιλιάδες χιλιόμετρα “συμβίωσης” με τα OEM ελατήρια,πήρα την απόφαση να τα αλλάξω.
Η διαδικασία είναι εύκολη και με ελάχιστες πιθανότητες να πάει κάτι “στραβά”

Τα εργαλεία για να ολοκληρωθεί η εργασία είναι :

  • Allen 6mm γωνιακό ή καρυδάκι (1/2 καρέ)
  • Καρυδάκι 24mmm (1/2 ίντσα καρέ )
  • Καστανια 1/2 ίντσα καρέ και αντίστοιχη προέκταση
  • Πολύγωνο 10mm
  • Πολύγωνο 8mm
  • Κατσαβίδι ίσιο 12×1.5mm
  • Πανιά (φανέλες)
  • Γάντια (“νιτριλιου”)
  • Σκαφάκι (για βίδες/ροδέλες/τάπες)
  • Ελατήρια Πιρουνιού
  1. Ξεκινάμε στρώνοντας το πανί στο τεπόζιτο για να μην το γρατζανισουμε,αφαιρούμε τις βίδες (8mm) που κρατάνε τους “χαλκάδες” για τις ντίζες.
  2. Πάμε στις allen (6mm) του τιμονιού και τις βγάζουμε,”ρίχνουμε” το τιμόνι προς το τεπόζιτο.
  3. Ξεβιδώνουμε τις βίδες (10mm) αριστερά και δεξιά της τιμονοπλακας.
  4. Αποφορτίζουμε τα ελατήρια,ξεβιδώνοντας,τους ρυθμιστές με το κατσαβίδι (12×1,5mm) μέχρι τέρμα.
  5. Ξεβιδώνουμε μια από τις δυο εξάγωνες (24mm) τάπες αργά και σταθερά,παράλληλα τραβάμε ελαφριά προς τα πάνω την τιμονοπλακα (για να μην “πεταχτεί” το ελατήριο)
    Θα ακουστεί ο αέρας που φεύγει (φυσιολογικό)
  6. Αφαιρούμε την σωλήνα/”αποστατικο” και την μεταλλική ροδέλα,”ψαρεύουμε” το παλιό ελατήριο (πιέζοντας την “τιμονοπλακα” κάτω,θα βοηθήσει) και το βγάζουμε “ξεβιδώνοντας”,έτσι θα σταγιξουμε τα λάδια.
  7. Παίρνουμε το νέο καθαρό και στεγνό ελατήριο,το βυθίζουμε αργά στη θέση του παλιού με τις πυκνές σπείρες πάνω.
  8. Βάζουμε ροδέλα και σωλήνα/”αποστατικο”,βιδώνουμε την εξάγωνη τάπα (24mm) αργά και πιέζοντας την προς τα κάτω,παράλληλα τραβάμε την “τιμονοπλακα” προς τα πάνω,σφίγγουμε τάπα (24mm) και βίδα (10mm)
  9. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για το άλλο ελατήριο.
  10. Προσαρμόζουμε τιμόνι (βίδα allen 6mm) και “χαλκάδες”(βίδα 8mm),τις σφίγγουμε, ελέγχουμε άλλη μια φορα όλες τις βίδες.
    Ίσος χρειαστεί νέα ρύθμιση η προφόρτιση (κατσαβίδι 12×1,5mm) ανάλογα με το “sag”
  11. Σκουπίστε-Τελειώσατε.

23mvv69-1

21= Ρυθμιστης προφόρτισης
19= Eξάγωνη τάπα (24mm)
18= Σωλήνα/”αποστατικο”
17= Ροδέλα
16= Eλατήριο

2dgj49g

14= Allen βιδα (6mm)
10= Bιδα τιμονοπλακας (10mm)
9= Tιμονοπλακα
Χαλκάς = Συρμάτινος “οδηγός” για τις ντίζες

Πηγή : http://www.vstrom.gr/forum