Μετά από 70 χιλιάδες χιλιόμετρα “συμβίωσης” με τα OEM ελατήρια,πήρα την απόφαση να τα αλλάξω.
Η διαδικασία είναι εύκολη και με ελάχιστες πιθανότητες να πάει κάτι “στραβά”
Τα εργαλεία για να ολοκληρωθεί η εργασία είναι :
- Allen 6mm γωνιακό ή καρυδάκι (1/2 καρέ)
- Καρυδάκι 24mmm (1/2 ίντσα καρέ )
- Καστανια 1/2 ίντσα καρέ και αντίστοιχη προέκταση
- Πολύγωνο 10mm
- Πολύγωνο 8mm
- Κατσαβίδι ίσιο 12×1.5mm
- Πανιά (φανέλες)
- Γάντια (“νιτριλιου”)
- Σκαφάκι (για βίδες/ροδέλες/τάπες)
- Ελατήρια Πιρουνιού
- Ξεκινάμε στρώνοντας το πανί στο τεπόζιτο για να μην το γρατζανισουμε,αφαιρούμε τις βίδες (8mm) που κρατάνε τους “χαλκάδες” για τις ντίζες.
- Πάμε στις allen (6mm) του τιμονιού και τις βγάζουμε,”ρίχνουμε” το τιμόνι προς το τεπόζιτο.
- Ξεβιδώνουμε τις βίδες (10mm) αριστερά και δεξιά της τιμονοπλακας.
- Αποφορτίζουμε τα ελατήρια,ξεβιδώνοντας,τους ρυθμιστές με το κατσαβίδι (12×1,5mm) μέχρι τέρμα.
- Ξεβιδώνουμε μια από τις δυο εξάγωνες (24mm) τάπες αργά και σταθερά,παράλληλα τραβάμε ελαφριά προς τα πάνω την τιμονοπλακα (για να μην “πεταχτεί” το ελατήριο)
Θα ακουστεί ο αέρας που φεύγει (φυσιολογικό) - Αφαιρούμε την σωλήνα/”αποστατικο” και την μεταλλική ροδέλα,”ψαρεύουμε” το παλιό ελατήριο (πιέζοντας την “τιμονοπλακα” κάτω,θα βοηθήσει) και το βγάζουμε “ξεβιδώνοντας”,έτσι θα σταγιξουμε τα λάδια.
- Παίρνουμε το νέο καθαρό και στεγνό ελατήριο,το βυθίζουμε αργά στη θέση του παλιού με τις πυκνές σπείρες πάνω.
- Βάζουμε ροδέλα και σωλήνα/”αποστατικο”,βιδώνουμε την εξάγωνη τάπα (24mm) αργά και πιέζοντας την προς τα κάτω,παράλληλα τραβάμε την “τιμονοπλακα” προς τα πάνω,σφίγγουμε τάπα (24mm) και βίδα (10mm)
- Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για το άλλο ελατήριο.
- Προσαρμόζουμε τιμόνι (βίδα allen 6mm) και “χαλκάδες”(βίδα 8mm),τις σφίγγουμε, ελέγχουμε άλλη μια φορα όλες τις βίδες.
Ίσος χρειαστεί νέα ρύθμιση η προφόρτιση (κατσαβίδι 12×1,5mm) ανάλογα με το “sag” - Σκουπίστε-Τελειώσατε.
21= Ρυθμιστης προφόρτισης
19= Eξάγωνη τάπα (24mm)
18= Σωλήνα/”αποστατικο”
17= Ροδέλα
16= Eλατήριο
14= Allen βιδα (6mm)
10= Bιδα τιμονοπλακας (10mm)
9= Tιμονοπλακα
Χαλκάς = Συρμάτινος “οδηγός” για τις ντίζες
Πηγή : http://www.vstrom.gr/forum
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.